Vredestein Traxion Optimall
DLG Test Report 6800 provedený německým Testzentrum Technik & Betriebsmittel
Posouzení - stručné shrnutí
V kategorii „kappa / slip ratio“ se Traxion Optimall osvědčil ve srovnání s konkurencí. To nemusí být překvapující v přímém srovnání s pneumatikou IF, ale také se ukázalo, že má lepší výkon ve srovnání s jinou pneumatikou VF. Tento efekt je nejvíce patrný v hlavním pracovním rozsahu 5-20% skluzu.
Ve druhém dílčím testu na specifickou spotřebu paliva za stálých pracovních podmínek zkoušený uchazeč za daných podmínek prokáže, že je schopen nejúčinněji používat palivo. To má za následek lepší plošný výkon a následně snížení nákladů na plochu.

|
Test kriterium |
Hodnocení * |
|
Spotřeba paliva |
++ |
|
Styčná plocha |
++ |
|
Kappa/slip chování |
++ |
* Rozsah hodnocení: ++ / + / ◯/ –/ ––(◯= standard)
Metoda
Sady pneumatik, které mají být testovány, byly nejprve namontovány na zkušební vozidlo, v tomto případě pro práci v terénu Claas Axion 950 C-Matic s plynule měnitelným převodem. Zatížení bylo simulováno pomocí brzdového traktoru, zde Claas Xerion 4000, také s plynule měnitelným převodem. Pro terénní zkoušky byly dva traktory spojeny ocelovým kabelem s integrovaným snímačem trakčního zatížení. K tažnému vozidlu bylo navíc připojeno kolo Peiseler. To poskytlo skutečnou rychlost jízdy napříč zemí během zkoušky. Prokluz kol byl určen měřením rychlosti kola tažného traktoru a obvodem testovaných pneumatik. Spotřeba paliva pro stanovení energetické účinnosti byla zaznamenána pomocí měřicího systému na tažném traktoru.
Testovací sekvence byla identická pro každou sadu pneumatik. V prvním dílčím testu byla spotřeba paliva stanovena s konstantním nastavením rychlosti na tažném vozidle a také s konstantním trakčním zatížením brzdového vozidla. To bylo založeno na údajích o zatížení naměřených na kultivátoru během standardního pěstování strniště na poli. Ve druhém dílčím testu bylo cílem vypočítat křivku kappa / skluzu za podmínek země, které byly stanoveny na místě zkoušky. Za tímto účelem byla na tažném vozidle nastavena konstantní rychlost a požadavek na trakci byl nepřetržitě zvyšován brzdovým vozidlem až na 40% prokluzování. Pokud jde o vlhkost, zaznamenaly se převažující pozemní podmínky v době zkoušky náhodným vzorkem v celém zkušebním poli.
|
|
Vredestein VF |
Reference IF |
Reference VF |
|||
|
|
VA |
HA |
VA |
HA |
VA |
HA |
|
Test combination |
Traxion |
Traxion |
|
|
|
|
|
Rozměr pneu |
VF 650/65 R34 NRO |
VF 710/75 R42 |
IF 650/65 R34 |
IF 710/75 R42 |
VF 600/70 R34 |
VF 710/75 R42 |
|
Load index |
170D |
184D |
161D |
176D |
167D |
181D |
|
Průměrná hloubka dezenu [mm] |
65 |
71 |
64 |
72 |
62 |
73 |
|
Počet zubů v dezenu |
20 |
21 |
20 |
21 |
20 |
21 |
|
Šířka nezatížené pneu [mm] |
625 |
677 |
601 |
654 |
543 |
637 |
|
Zatížení na osu [kg] |
7121 |
10636 |
6981 |
10814 |
6782 |
10785 |
|
Max. naměřené zatížení pneu [kg] |
3560 |
5318 |
3490 |
5407 |
3391 |
5392 |
|
Min. huštění dle výrobce |
0,65 |
0,65 |
1,00 |
1,10 |
0,80 |
0,85 |
Výsledky testu v detailu
V prvním dílčím testu byly měřeny specifické spotřeby paliva uvedené na obr. 4 s přibližně konstantním požadavkem na trakci 70 kN. To znamená, že podle práce provedené za zkušebních podmínek byl požadavek na palivo pneumatiky Vredestein zřetelně lepší ve srovnání s referenčními produkty. Oproti technologii IF to rozhodně není překvapující. Z měření však vyplynulo, že i u podobných, a to ve srovnání s jinou pneumatikou VF, bylo dosaženo dalšího zlepšení.
Na základě okrajových podmínek referenčních příloh, které byly vzaty jako základ pro nastavení traktoru, v tomto případě kultivátoru se známou pracovní šířkou a hloubkou, byla vypočtena plocha v hektarech odpracovaných za hodinu. Výsledky jsou uvedeny na obr. 5.
Rozdíly ve specifické spotřebě pohonných hmot jsou také jasné. Pracovní výkon Traxion Optimall na podobné ploše je přibližně o 7% rychlejší než ve třetím místě. Výhoda druhého kandidáta na VF je stále 1,5%. Výsledné pracovní rychlosti ovlivnily tento výsledek v důsledku měnících se podmínek skluzu.

Na základě účinnosti plochy, jak je znázorněno na obr. 6, může být provedeno srovnání absolutní spotřeby paliva / spotřeby paliva v souvislosti s využitím půdy. Celkový výsledek také odráží výhodu pneumatiky Vredestein. Ekonomická přidaná hodnota se stává ještě jasnější s ohledem na náklady založené na dvou hlavních faktorech, palivech a řidičích. Samozřejmě musí být provedena příslušná velikost plochy a dlouhodobé pozorování. Obrázek 6: Výsledek spotřeby paliva na 100 ha Výsledky jsou znázorněny na obrázku 7. Úspora oproti pneumatice IF je přibližně 7% nebo 162 € na 100 ha, zatímco u konkurenta VF lze pozorovat cenovou výhodu ve výši 1,7% nebo 40 € na 100 ha. Při měření chování kappa / skluzu vypočítáme maximální přenosnou trakční sílu v závislosti na skluzu a celkové hmotnosti použitého traktoru. Tento vztah je vyjádřen koeficientem trakční síly kappa bez jednotky.
Maximální možné účinnosti by bylo dosaženo s kappa = 1. Výsledky na obr. 8 byly zobrazeny ve formátu měřítka pro lepší a podrobnější přehled. Ukazuje účinnost zátěže za definovaných podmínek skluzu. Vzhledem k vztahu mezi pracovní rychlostí a rychlostí jízdy existuje přímý vztah mezi výkonem oblasti a následně účinností spotřeby paliva.
Ve všech oblastech nejlépe fungoval Traxion Optimall. Hlavním důvodem je to, že aktivní plocha pro kontakt s pneumatikami za stanovených podmínek tlaku byla vytvořena nejúčinněji pneumatikou Traxion Optimall. Z toho vyplynul významný rozdíl ze zkoušky, ale pro interpretaci výsledků je třeba vzít v úvahu zjištěné skutečné šířky běhounu pneumatiky bez zatížení z přehledové tabulky. Přehled na obr. 9 ukazuje absolutní křivky kappa / skluzu v rozsahu 5-40% jako doplněk.

Souhrn
Z hlediska účinnosti během simulované trakční práce je testovaná kombinace pneumatik Vredestein Traxion Optimall s VF 650/65 R34 na přední nápravě a VF 710/75 R42 na zadní nápravě nejlepším výkonem ve všech zobrazených oblastech. V dolním rozsahu skluzu až do 20% lze při posuzování jednotlivých hodnot pozorovat výrazně pozitivnější chování. Rozdíly v šířkách běhounu pneumatiky, zejména v přímém srovnání s pneumatikou VF, mají na tyto výsledky vliv. To by mělo být vzato v úvahu při hodnocení výsledků.
Výsledky se samozřejmě promítají do měření specifické spotřeby paliva během stálého pohonu. Rozdíly jsou zjevně o 7 g / kWh nižší ve srovnání s přímým konkurentem VF za daných podmínek. To přirozeně znamená rostoucí ekonomické výhody s rostoucí velikostí zpracované plochy, a to: 7% na IF a 1,7% na VF. Zejména jako s podobnou velikostí plochy, po vyšším plošném výstupu, např. E. G. náklady na řidiče budou sníženy.
Vredestein Traxion Optimall jasně demonstruje výhody technologie VF pro polní pěstování. Předpokladem je však vždy nastavení tlaku v pneumatikách podle příslušné situace zatížení.
